Hur länge ska jag arkivera räkenskapsinformation?
Bolagets räkenskapsinformation ska arkiveras i sju år. Som huvudregel gäller att räkenskapsinformation som kommer från någon annan, ex en leverantörsfaktura, ska arkiveras i den form den inkommit till företaget. Om dokumentet på ett betryggande sätt sedan överförs till digital form får originalet förstöras, dock tidigast efter tre år om det digitala dokumentet sparas under den resterande tiden.
Om ni har funderingar kring arkivering av räkenskapsinformation ta kontakt med Depona AB, som är vårt systerföretag. De är experter på arkivering och kan hjälpa er att finna en bra lösning som passar era behov arkivering. Läs mer på www.depona.se
Vi hjälper dig med ditt bolag
- Effektiv bolagsstart utan krångel med LAGERBOLAG.
Starta med lagerbolag – snabbt och korrekt. Våra erfarna rådgivare ser till att allt görs rätt från start till mål. - Skräddarsydda lösningar för dina BOLAGSRÄTTSFRÅGOR.
Vi hanterar alla formella frågor som exempelvis ägarförändringar, omstruktureringar och bolagsanpassningar så att du kan fokusera på din affärsverksamhet. - Smidig och säker avveckling med SNABBAVVECKLING.
När du väljer att avsluta ditt bolag tar vi hand om hela processen – du kan känna dig helt säker på att allt hanteras på rätt sätt.
Har du en bolagsfråga? Kontakta oss!
Vill du hellre ringa? 023 - 79 23 00